Tuesday, May 13, 2008

Terrible earthquake in Sichuan

Magnitude 7.8. Already more than 12 000 death confirmed, while the situation of the two most damaged counties is not known yet.

What can I do to help them? My university received an emergency call for blood donation from the Beijing Blood Donation Center. Students responded very fast. There was a long queue in front of the sign up desk for the whole afternoon. It's a pity that I can't join them because of my high degree myopia problem, but I'll definitely join the money donation tomorrow. As I don't make any saving at all, I canceled the ticket reservation for "Paquita" so as to contribute a bit more. Frankly speaking, I feel so ashamed for not being able to do more.

Wish the people trapped in the ruin can be rescued soon.

--

昨天下午四川地震的时候我正在宿舍里无聊。虽然我在北京,传到这边的地震波已经相当弱了,但是因为住在高层的缘故,我还是清楚地感觉到楼在很短的时间里接连晃动了两次。不过那时候的第一反应是是不是我又泛低血糖了,根本没想到地震那边去。后来下楼跟朋友碰头的时候听到我们楼来自四川的一个小楼长哭着给家里打电话,才知道四川大地震了,也才反应过来刚才的晃动应当是地震的影响。然后在水木上守了一晚上。确认我的朋友没人在那边之后先是松了口气,但随后看着伤亡的数字不断往上跳,心情越来越沉重。

今天下午学校号召献血,但我是高度近视,不合格。路过献血点去超市买东西的时候真是觉得不献血的都不好意思抬头见人。明天捐款一定要去捐一定,否则自己的良心都不能安宁。实在没钱,于是把前天刚定的《帕基塔》的票退了,捐上我1个星期的饭钱,心里安定一些。

08年真是动荡的一年啊,希望天灾人祸都赶紧过去。

No comments :